Internettet har banet vejen for e-cigaretterne

E-cigaretter er et eksempel på, hvordan et i forvejen godt produkt bliver udbredt i en helt utroligt fart ved hjælp af internettet.

For blot et par år siden var der nærmest ingen i Danmark, der vidste, hvad e-cigaretter var. Jo, du kunne købe dem, men der var ingen, der havde indset hvor stor en betydning de elektriske cigaretter ville få.

Produktet er godt. Det er der ingen tvivl om. Det er fantastisk smart at kunne få sit daglige nikotinkick uden at få alle de stoffer, almindelige cigaretter medfører.

Men produktet blev også boostet gevaldigt af internettet.

en kvinde med en ecigaret

Så mange webshops

I løbet af 2013 begyndte det at bugne med webshops, der solgte e-cigaretter.

Emil Eriksen og Rasmus Holdt var blandt de første med deres shop Elekcig.dk og de fortæller:

“Allerede i starten af 2013 blev antallet af e-cigaret webshops nærmest fordolet hver anden måned. Vi så bare den ene konkurrent efter den anden komme til, og det nåede vi næsten at blive frustrerede over”.

De mange konkurrenter var dog ikke alene skidt. De var nemlig med til at skabe et marked for e-cigaretterne ved at sprede budskabet til venner og bekendte, hvorved hele idéen om e-cigaretter begyndte at tage fart.

“Vi kan se, at interessen for e-cigaretter og e-væske bare er stigende fra dag et af i 2013 og sådan har det været hele året” fortæller Rasmus Holdt.

Der starter stadig nye e-cigaretwebshops nu. Helt overordnet set er markedet dog begyndt at inddele sig, så nogle shops søger at sælge så billigt som muligt, mens andre forsøger at sælge e-cigaretvarer af en særligt høj kvalitet.

“Vi frygter ikke de nye konkurrenter. Vi er klar med nye tiltag og har godt styr på det digitale i forretningen, så meget lidt manuelt arbejde skal til” fortæller Elekcig-drengene afsluttende.

Categories: Artikler

About the Author,

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *